Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2013

Ισραηλινοί-ες δίνουν τις ψήφους τους σε Παλαιστίνιους-ες αναδεικνύοντας το απαρτχάιντ


OdedGilad_MousaMaria
Η πρωτοβουλία Πραγματική Δημοκρατία δίνει την ευκαιρία σε Ισραηλινούς που θέλουν, να «δωρίσουν» τις ψήφους τους σε Παλαιστινίους οι οποίοι αποφασίζουν τι πρέπει να ψηφίσουν.
Για εκατομμύρια είναι ένας τρόπος να περάσουν την ώρα τους, να παρακολουθήσουν τα κουτσομπολιά, να κανονίσουν τις κοινωνικές συναναστροφές τους ή να παίξουν. Αλλά το Facebook χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο ως πολιτικό εργαλείο, και μια ομάδα Ισραηλινών χρησιμοποιούν την κοινωνική δικτύωση για να αμφισβητήσουν τη συμβατική δημοκρατία στις ισραηλινές εκλογές.
Η πρωτοβουλία που ονομάζεται Πραγματική Δημοκρατία, έχει επιτρέψει σε εκατοντάδες Ισραηλινούς να «δωρίσουν» τις ψήφους τους σε Παλαιστίνιους ως μια συμβολική διαμαρτυρία ενάντια σε αυτό που θεωρούν ως έλλειψη δημοκρατίας.
Συνταιριάζει Ισραηλινούς ψηφοφόρους πρόθυμους να δώσουν την ψήφο τους με Παλαιστίνιους που αποφασίζουν πώς – ή εάν – θα δοθεί η ψήφος. Οι οργανωτές λένε ότι είναι «μια πράξη κοινωνικής ανυπακοής εναντίον… της μη δημοκρατικής φύσης των ισραηλινών εκλογών… εκλογών μιας κυβέρνησης που ελέγχει 4 εκατομμύρια Παλαιστίνιους χωρίς δικαίωμα ψήφου».
Ο Σίμρι Ζαμερέτ, ένας από αυτούς που βρίσκονται πίσω από την πρωτοβουλία, ελπίζει ότι τα μέλη θα είναι χιλιάδες ως τη μέρα των εκλογών. Ο σκοπός είναι να δοθεί στους Παλαιστίνιους μια δυνατότητα λόγου όχι μόνο για την επόμενη ισραηλινή κυβέρνηση αλλά επίσης για τον «ντε φάκτο έλεγχό της στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.»
Η ιδέα ήρθε από μια παρόμοια καμπάνια στο Ηνωμένo Βασίλειο το 2010, όταν Βρετανοί «δώρισαν» τις ψήφους τους σε πολίτες από το Αφγανιστάν, το Μπαγκλαντές και τη Γκάνα. «Η πολιτική ξεπερνά τα σύνορα αλλά οι κυβερνήσεις είναι εθνικές. Αυτή είναι μια προσπάθεια να δημιουργηθεί μια νέα μορφή πολιτικής», λέει ο Ζαμερέτ.
AyaShosan_BassamAramin
Μια από αυτούς που προσέφεραν την ψήφο τους σε έναν Παλαιστίνιο είναι η Aya Shosan, 28 ετών που δουλεύει σε μια ΜΚΟ στο Τελ Αβίβ. «Ανήρτησα στο Facebook ότι είμαι μια ισραηλινή πολίτης που θα ήθελα να δώσω την ψήφο μου σε έναν Παλαιστίνιο που ζει υπό ισραηλινό έλεγχο», δήλωσε. «Το να δώσω την ψήφο μου είναι μια συμβολική πράξη… Εάν οι Παλαιστίνιοι δεν είναι μέρος αυτής της δημοκρατίας τότε δεν είμαι ούτε κι εγώ.»
Η Σοσάν είναι σε συζήτηση με έναν Παλαιστίνιο που κατάγεται από τη Χεβρώνα αλλά τώρα ζει στις ΗΠΑ. «Δεν έχει αποφασίσει πως θα χρησιμοποιήσει την ψήφο μου», λέει.
Η Αγιάχ Μπασίρ, 24 ετών, καθηγήτρια πανεπιστημίου στη Γάζα, ζήτησε από τον Ισραηλινό εταίρο της Ντρορ Νταγιάν να μποϊκοτάρει τις εκλογές για λογαριασμό της. «Καλώ σε μποϊκοτάζ του Ισραήλ σε όλα τα επίπεδα, όχι μόνο σε εκλογικό, αλλά σε ακαδημαϊκό, πολιτισμικό και αθλητικό μποϊκοτάζ», δήλωσε. «Το ισραηλινό σύστημα είναι ένα σύστημα απαρτχάιντ, και η ισραηλινή Κνεσέτ (το κοινοβούλιο) είναι ένας σιωνιστικός και ρατσιστικός θεσμός».
Ο Μπάσεμ Αραμίν, Παλαιστίνιος από την Ανατολική Ιερουσαλήμ, του οποίου η 10χρονη κόρη Αμπίρ σκοτώθηκε από έναν ισραηλινό στρατιώτη πριν από έξι χρόνια, υποστηρίζει την πρωτοβουλία. «Δεν έχω έλεγχο πάνω στην ισραηλινή κυβέρνηση που έστειλε το στρατιώτη [που σκότωσε την κόρη μου]», λέει. «Ζω υπό κατοχή. Εμείς οι Παλαιστίνιοι δεν έχουμε ψήφο ή δικαίωμα βέτο στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ή στην κυβέρνηση που μας ελέγχει. Αυτό είναι μη δημοκρατικό».
Ο Ofer Neiman γράφει: «Είμαι ένας ισραηλινός πολίτης. Το Κράτος του Ισραήλ δεν είναι δημοκρατία. Εκατομμύρια Παλαιστίνιοι, θύματα του απαρτχάιντ και των πολιτικών κατοχής, συμπεριλαμβανομένων των προσφύγων της Νάκμπα, δεν επιτρέπεται να ψηφίσουν στις εκλογές που καθορίζουν την τύχη τους. Θα δώσω με χαρά την ψήφο μου σε έναν από αυτούς, και θα ακολουθήσω τις οδηγίες του/της».
Ο Τζωρτζ από την Τζενίν είδε την πρωτοβουλία στο Facebook της οργάνωσης Γιες Γκβουλ. Ζήτησε με βίντεο από την Ταμάρα να ψηφίσει το κόμμα της Χανίν Ζοάμπι, «επειδή υποστηρίζει τη λύση του ενός κράτους και υπερασπίζεται τα δικαιώματα των Παλαιστινίων». Η Ταμάρα απάντησε επίσης με βίντεο ότι θα ψηφίσει το κόμμα Τατζάμο/Μπάλαντ, όπως της ζήτησε ο Τζωρτζ, ότι πιστεύει στη λύση του ενός κράτους και ότι το γεγονός ότι κάνουν αυτή την ενέργεια αποδεικνύει ότι μπορούν να φέρουν την αλλαγή.
Ο Γκάι Ταμάρ γράφει: «Το όνομά μου είναι Γκάι Ταμάρ, 39 ετών, κάτοικος της πόλης Μοντιίν και πατέρας δύο κοριτσιών. Στις προσεχείς εκλογές σκόπευα να ψηφίσω το Χαντάς, πιστεύοντας ότι μόνο μια αραβο-ισραηλινή συνεργασία θα οδηγήσει σε πραγματική αλλαγή. Τις τελευταίες μέρες έμαθα γι’ αυτήν τη σημαντική πρωτοβουλία που μου επιτρέπει να δώσω την ψήφο μου σε έναν παλαιστίνιο κάτοικο και να ψηφίσω σύμφωνα με την επιλογή του. Πιστεύω ότι η πραγματική δημοκρατία δεν είναι δυνατή όσο εκατομμύρια ανθρώπινα όντα ζουν υπό ισραηλινή κυριαρχία χωρίς κράτος και χωρίς δικαίωμα ψήφου. Αποφάσισα να πάρω μέρος σε αυτήν την ψηφοφορία και να δώσω το δικαίωμα της ψήφου μου σε εκείνους που δεν έχουν αυτό το δικαίωμα. Αυτή είναι μια πράξη πραγματικής και ειλικρινούς αλληλεγγύης με τους γείτονές μας, προσδοκώντας ένα καλύτερο μέλλον, ένα κοινό μέλλον. Το κάνω με όλη μου την καρδιά, ελπίζοντας ότι θα έρθει η μέρα όπου όλοι θα μπορέσουμε να ζήσουμε μαζί και να καταλάβουμε πλήρως ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να ζήσουμε με πλήρη συνεργασία.
Διάλεξα να δώσω την ψήφο μου στη Λούμπνα, κάτοικο της Βηθλεέμ και ακολουθώντας την απόφασή της θα ψηφίσω το Χαντάς. Είμαι πολύ χαρούμενος που ανακάλυψα ότι αυτή ήταν η επιλογή της και ενισχύει την πίστη μου ότι μόνο η πλήρης συνεργασία θα φέρει πραγματική αλλαγή στην πραγματικότητά μας. Ελπίζω με αυτήν την πράξη να συναντήσω κι άλλους φίλους και να εμβαθύνω τις σχέσεις με τους γείτονές μου
Ειρήνη και Αγάπη».
Ο Γιουβάλ Μπεν-Αμι γράφει: «Χτες, εμπνευσμένος από μια ιδέα που εξέφρασε η Aya Soshan, αποφάσισα να «δωρίσω» την ψήφο μου στις ισραηλινές εκλογές σε έναν παλαιστίνιο φίλο από τη Δυτική Όχθη. Ο φίλος μου υπόκειται σε ισραηλινές πολιτικές αλλά απαγορεύεται να υλοποιήσει το μέλλον του και εκείνο της οικογένειάς του μέσα από τη δημοκρατία του Ισραήλ. Γέλασε όταν του έκανα την προσφορά και είπε ότι θα έπρεπε να το σκεφτεί. Σήμερα το πρωί διάβασε μια συνέντευξη με την Asma Aghbarieh-Zahalka και αποφάσισε να δώσει την ψήφο του σε εκείνη και στο κόμμα Daam. Το Daam είναι το σκληρό χαρτί της αριστεράς στις προσεχείς εκλογές. Είτε εκπλήξουν με μια θέση στην Κνεσέτ, είτε όχι, έχουν έναν σημαντικό αντίκτυπο αυτή τη στιγμή, και το γεγονός ότι ένας πραγματιστής όπως ο φίλος μου θα ψήφιζε γι’ αυτούς είναι σίγουρα σημαντικό».
Τα μεσάνυχτα πριν την ημέρα των εκλογών, εννιά Παλαιστίνιοι από το χωριό Μπιλαϊν, – ένα σύμβολο της παλαιστινιακής αντίστασης – , ζήτησαν να μοιραστούν συλλογικά οι ψήφοι τους μεταξύ των κομμάτων Μπάλαντ, Χαντάς και Ρααμ-Ταάλ. Μέσα σε 45 λεπτά υπήρξαν 9 Ισραηλινοί εθελοντές που ανταποκρίθηκαν.
Πηγές: GuardianReal Democracy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου